Moet deze coalitie opstappen?

8 juni 2005

Moet deze coalitie opstappen?

Via de media uiten de coalitiepartijen D66, WAP, VVD en Weert Lokaal hun ongenoegen over hun eigen College en de coalitiepartijen. Een reactie van de SP.

De kritiek staat vandaag en ook morgen in Dagblad De Limburger. De PvdA (oppositie) roept nu de coalitie op om nog voor de zomer af te treden. Inderdaad zou dat consequent zijn gezien de uitspraken.

De SP vindt het al dan niet aftreden een zaak van de coalitie zelf.
Overigens verwacht de SP niet dat het College zal aftreden. "En zoveel schade zullen ze ook niet echt kunnen aanrichten. Ze liggen immers nu zo overhoop (zo lijkt het), dat ze naar alle waarschijnlijkheid in de komende tijd weinig knopen kunnen doorhakken. Dus ook geen 'foute knopen'.", aldus woordvoerder Paul Lempens.

"Wat is het alternatief?", zo vraagt de SP zich af.
PvdA en/of CDA terug in de coalitie? Nee dank u, toen deze partijen de afgelopen 20 jaar aan het roer stonden was het ook niet echt het paradijs op aarde in Weert. Lempens: "Wie is er gestart met roepen dat 'er iets moest gebeuren' op Keent? Wie heeft nooit iets gedaan aan de misstanden bij De Risse? Wie waren mede-verantwoordelijk voor financiele debacles als de verbouwing van het Muntcomplex?"

De voorkeur van de SP gaat uit naar een duidelijke uitspraak van de kiezer bij de volgende verkiezingen, een herindeling van de gemeenteraad, over 271 dagen.

Uw reactie