Geslaagde tweede editie politiek jongerencafé

8 april 2005

Geslaagde tweede editie politiek jongerencafé

ROOD WeertIn jongerencentrum De Bosuil vond afgelopen donderdag voor de tweede maal een politiek jongerencafé plaats. Jongeren uit de VVD, D66, PvdA, en natuurlijk de SP waren aanwezig.

Jonge SP-leden tijdens het politiek jongerencafé, vlnr. Michiel Fonteyn, Jeroen Goubet, Janou Petit en Rudy Nordhausen
Ondanks een ietwat tegenvallende opkomst werd er over een breed scala van onderwerpen gediscussieerd aan de hand van stellingen. Van het democratische nut van de gekozen burgemeester tot de stelling dat Weert een rol als 'jongerenstad' in Limburg en het algemeen (zou) moeten vervullen, tot de stelling dat 'Groep Wilders' de zoveelste populistische partij is.

Het debat, de toegang, en het uiteindelijke resultaat waren geheel vrij en vrijblijvend, wat zijn kracht schenkt aan dit initiatief. Een eerlijke, zinnige en constructieve discussie tot gevolg.

Het jongerencafé is een initiatief dat goed van opzet is, en daardoor een groot potentieel heeft. Waar het misschien nog wat aan schort is de bekendheid. Hoewel het al zeer laagdrempelig is (hét sterke punt) moet er meer algemene bekendheid komen. De SP levert hier van harte een bijdrage aan.

De tweede editie van het jongerencafé was een groot succes. Er is al gesproken over extra inzet en initiatief om de derde editie nóg meer te promoten. En ja, die derde editie komt er zeker!

rood.weert.sp.nl