Verlofregistratie 'de Risse' nog steeds een puinhoop

20 maart 2002

Verlofregistratie 'de Risse' nog steeds een puinhoop

Comité de Risse sociaal heeft opnieuw aandacht gevraagd voor de registratie van verlofuren en ADV. Afgelopen zomer trok het comité al eerder aan de bel. Ondanks de beloften tot beterschap die meer dan een half jaar geleden door de directie zijn gedaan, blijkt dat deze problemen nog immer niet zijn opgelost.

Bij de registratie van verlof en ADV worden bij Werkvoorzieningschap De Risse veel fouten gemaakt. Het financiële nadeel voor de individuele werknemer kan ten gevolge daarvan honderden guldens bedragen.

Het comité, bestaande uit werknemers, ex-werknemers en de SP, heeft over de zaak een brief verstuurd aan de directie waarin ze vraagt de gedane beloftes in te lossen. Het Comité hoopt dat de betrokken organisaties en de verantwoordelijken hun invloed zullen aanwenden om deze misstand eindelijk op te laten lossen, in het belang van de werknemers van de sociale werkvoorziening.

'Het management van de Risse is vorig jaar uitgebreid met een Raad van Commissarissen en heeft in verhouding een groot aantal ambtenaren in dienst. De Risse moet volgens ons zo onderhand dan ook het begin van het vermogen gaan tonen om de eigen problemen op te kunnen lossen', aldus het comité.

het comité 'De Risse sociaal' in een brief aan de directie:

Werkvoorzieningschap De Risse
tav De Directie
6000 AB WEERT

Betreft registratie ADV en verlofuren.

Weert, 20 maart 2002.

Geachte heer Kühl,

In uw brief van 5 september vorig jaar schrijft u ons dat er bij De Risse alles aan gedaan wordt om de medewerkers te laten krijgen waar zij recht op hebben. Ook voor wat betreft ADV en verlof.

Nu, meer dan een half jaar later, lezen we in een intern memo van De Risse van vorige maand dat de problemen inzake de registratie van ADV en verlofuren nog steeds niet zijn opgelost. Integendeel, de problemen zijn nu van dien aard dat men met betrekking tot de oplossing daarvan zelfs geen termijn durft te noemen. Er blijken allerlei fouten te zitten in de eindgegevens van het vorige jaar en in de begingegevens van het lopende jaar.

We mogen dus vaststellen dat de verlofregistratie bij De Risse gewoon een puinhoop is. Dat was het vorig jaar en dat is het nog steeds. We hopen dat het met de overige administratie wat beter gesteld is, al beginnen we daar wel vraagtekens bij te zetten.

Graag vernemen we van u wat u denkt te ondernemen om een einde te maken aan het bedroevende geklungel met de verlofregistratie en uw woorden ("de medewerkers van De Risse krijgen waar ze recht op hebben") in daden om te zetten.

Hoogachtend,

F. Gerth van Wijk
M. Prinsen

Intern memo van 'De Risse' over de kwstie