Het jaar 1992 uit het archief van de SP Weert

In 1992 heeft de SP in Weert 60 leden.

Landelijk zat de PvdA in 1992 in een diepe crisis, de WAO crisis. Het aantal arbeidsongeschikten was in de jaren ervoor gestaag toegenomen. In 1992 waren bijna één miljoen mensen arbeidsongeschikt. Regeringspartijen CDA en PvdA waren het oneens over hoe dit aantal naar beneden te krijgen. De SP ging in Weert op onderzoek uit. Er werden enquetes uitgedeeld en mensen die reageerden werden thuis bezocht.Een aantal mensen die teleurgesteld waren in de PvdA meldden zich aan bij de SP.

In de zomer ging de SP de straat op om aan de Weertenaren te vragen hoe tevreden ze zijn over hun stad.

In het najaar is er een campagne tegen de EU. In 1992 werd het verdag van Maastricht getekend. Dit verdag was de basis voor de Europese Unie zoals we die nu kennen: vrij verkeer over grenzen, een hecte economische en politieke samenwerking en één gemeenschappelijke munt. De SP waarschuwde in 1992 al voor de negatieve gevolgen die deze beslissing zou hebben. Er worden in Weert veel folders verspreid en de campagne haalt zelfs de voorpagine van De Limburger.

Het einde van het jaar wordt gebruikt voor ledenbezoek.