Wozoco Boshoven

24 maart 2008

Belangengroep ‘Bereikbaar Wozoco Boshoven’ organiseert infoavond

Logo van de Belangengroep Bereikbaar Wozoco BoshovenDe belangengroep ‘Bereikbaar Woonzorgcomplex Boshoven organiseert aanstaande donderdag een informatieavond over het te bouwen woonzorgcomplex aan de Rietstraat in Hushoven.

1 februari 2008

Motie van afkeuring wegens minachting raad en toekomstige bewoners wozoco

De SP heeft geen goed woord over voor het college inzake de beantwoording van de eerdere brief. Op de foto, wozoco Keent aan de Zuiderstraat in aanbouwIn de raadsvergadering van woensdag heeft de oppositie op initiatief van de SP een motie van afkeuring ingediend tegen het college van B&W. Dit naar aanleiding een beschamend antwoord op vragen die de SP samen met Weert Lokaal en D66 stelde over de invulling van de wozoco's in Weert. Volgens die partijen is er sprake van minachting van de raad. De coalitiepartijen steunden de motie niet. De SP vind dat CDA, PvdA en VVD zichzelf en de raad daarmee niet serieus nemen.

24 december 2007

De woon-zorg complexen, belofte of vergissing?

Een woon-zorgcomplex (wozoco) is een nieuw soort huisvesting voor ouderen. Vroeger bestond er de keuze om in een aanleunwoning, een verzorgingstehuis, een verpleegtehuis of gewoon zelfstandig te blijven wonen. Een nadeel van de eerste drie is dat die instellingen erg grootschalig zijn, en vaak niet in de wijk of het dorp liggen waar de mensen altijd gewoond hebben. Een nadeel van zelfstandig blijven wonen is dat men misschien niet altijd de juiste zorg krijgt als deze nodig is.

21 december 2007

SP wil duidelijkheid over invulling van wozoco’s

Wozoco Keent aan de Zuiderstraat in aanbouwDe komst van het woon/zorg complex (wozoco) op Keent lijkt een eerste teken dat de ouderenzorg in Weert in de toekomst zal verschralen. Zo lijkt er geen bemande receptie, geen winkeltje, en geen ontmoetingsruimte met vaste kracht te komen om maar enkele voorbeelden te noemen.

7 december 2007

‘Samen Zorg Huis’ Boshoven is geen wozoco

Voormalige OdaschoolBegin december werden er plannen gepresenteerd voor een ‘Samen Zorgen Huis’ op de locatie van de voormalige Oda-school (beter bekend als het witte schooltje tegenover de kerk in Boshoven). Hoewel dit een prachtig initiatief is, lijkt het erop dat er verwarring is ontstaan. Het Samen Zorgen Huis is namelijk geen woonzorg complex.

26 januari 2007

SP: Kleinschalige wozoco’s op Boshoven én Laar

Al enige tijd is er discussie over het te bouwen woon/zorgcomplex (wozoco) voor Boshoven. Nu blijkt dat het wegens plaatsgebrek niet mogelijk is om één groot wozoco te bouwen op Boshoven, wil de SP dat er meerdere kleinschalige wozoco’s komen op Boshoven én op Laar.

9 januari 2007

Zorg voor mensen van Boshoven óp Boshoven!

De SP is verbaasd en verontwaardigd over het plan van B&W om het beloofde woonzorgcomplex voor Boshoven niet te bouwen op Boshoven.