SP-leden unaniem akkoord met programma 2018-2022

24 mei 2018

SP-leden unaniem akkoord met programma 2018-2022

Foto: Ibrahim Doslu

Afgelopen dinsdagavond hadden de leden van de SP in Weert de primeur om het Weerter programma voor de bestuursperiode 2018-2022 inhoudelijk te bespreken. Nadat alle onduidelijkheden waren weggenomen stemden alle aanwezigen voor het programma. Dit betekent ook dat SP Weert de komende vier jaar weer in het College van B&W plaats zal nemen.

Fractievoorzitter Jeroen Goubet presenteerde dinsdag het programma aan de Weerter SP-leden. De SP is een partij waarbij de leden beslissen over de koers van de partij, zo ook in Weert. Nadat kort is verteld over de gang van zaken kwam het programma aan bod.

“Aan het programma hebben vijf van de zeven partijen in de raad meegewerkt, namelijk Weert Lokaal, CDA, VVD, SP en D66. Samen goed voor 25 van de 29 raadszetels. Wat SP Weert betreft kan ik zeggen dat bijna alles uit ons verkiezingsprogramma ook in het akkoord voor Weert terug vinden en daar zijn we trots op!” vertelt Jeroen Goubet, die samen met wethouder Paul Sterk namens SP Weert de onderhandelingen voerde.

“Natuurlijk zijn er ook zaken die het niet helemaal hebben gered, maar met dit programma is er zeker nog voldoende ruimte om dit in de gemeenteraad in te brengen. Dat betekent dat er ook meer ruimte komt voor de gemeenteraad om met eigen voorstellen te komen.” Aldus Jeroen, die meer dan tevreden is met het bereikte resultaat.

De SP levert ook deze periode weer een wethouder, namelijk Paul Sterk.
Paul heeft de afgelopen vier jaar goed werk verricht op het gebied van de zorg en welzijn. Ondanks de bezuinigingen van het kabinet krijgt iedereen in Weert nog de zorg die hij of zij nodig heeft en heeft hij belangrijke verbeteringen in het zorgstelsel door kunnen voeren. Mede hierdoor mag Paul nogmaals vier jaar aan de slag als wethouder.

Foto: Ibrahim Doslu
Na de presentatie mochten de leden aan het woord.  Na verschillende scherpe vragen met duidelijke en overtuigende antwoorden, werd er unaniem voor het programma gestemd.

Zoals het er nu naar uitziet tekenen donderdag alle vijf deelnemende partijen het programma en wordt 31 mei het nieuwe college van B&W geïnstalleerd.