SP en ROOD geven ouderen extra attentie op Ouderendag

1 oktober 2005

SP en ROOD geven ouderen extra attentie op Ouderendag

Respect voor ouderenOp de Dag van de Ouderen, zaterdag 1 oktober, hebben SP-leden en leden van ROOD (SP-jongeren) de Weerter ouderen verrast met een kleine attentie in de vorm van een chocolaatje. Zij deden dat in de ouderensoos 'De Roos' en in Winkelcentrum 'De Munt' in Weert.

De Dag van de Ouderen is ingesteld door de VN in 1993 om aandacht te geven aan ouderen en hun positie in de maatschappij. De SP besteed er aandacht aan ‘om de mensen die dit land hebben opgebouwd, het respect te geven dat ze verdienen’. Volgens de partij komen juist de ouderen door het huidige kabinetsbeleid in de knel. De reacties waren zonder uitzondering erg positief.

In een pamflet verduidelijkten de SP-ers hun motivatie:
Beschaving betekent respect voor de mensen die het land hebben opgebouwd, en recht op menswaardige zorg voor ouderen. Nu en in de toekomst. In plaats van bezuinigingen en verder opjagen van de werkdruk in verpleeg- en verzorgingshuizen, moet er geïnvesteerd worden in de ouderenzorg. We zijn met z’n allen rijk genoeg om ervoor te zorgen dat ouderen op een fatsoenlijke manier van hun leven kunnen genieten.

rood.weert.sp.nl
Meer informatie Dag van de Ouderen