Teken de volkspetitie: Verlaag de kosten en nationaliseer onze energie

12 oktober 2022

Teken de volkspetitie: Verlaag de kosten en nationaliseer onze energie

Foto: SP

De energierekening moet omlaag. Energie is een basisvoorziening. Iedereen heeft energie nodig en wil dat het liefst zo goedkoop en schoon mogelijk. Omdat onze energievoorziening is geprivatiseerd, hebben we er nu niets meer over te zeggen. Wij zeggen: nationaliseer onze energie en verlaag de rekening.

Teken de volkspetitie!

Commerciële bedrijven verhogen onze energierekeningen en worden lachend rijk, terwijl wij in de kou zitten. Het privatiseren van energiebedrijven was een fout en we moeten onze energie weer nationaliseren. Uit onderzoek blijkt dat 80% van Nederland dit met ons eens is, maar vrijwel niemand heeft er vertrouwen in dat het kabinet dit gaat doen. Nu het kabinet Rutte/Kaag miljarden van ons belastinggeld overmaakt aan commerciële energiebedrijven die grote winsten maken, moeten we daar minimaal zeggenschap voor terugkrijgen. Daarom gaan we onze energie weer zelf organiseren. Zodat we de energierekening kunnen verlagen en zeggenschap hebben over het investeren in schone energie.

Samen kunnen we ervoor zorgen dat de energierekening omlaaggaat en we weer zeggenschap hebben over onze eigen energie. Wij zeggen: nationaliseer onze energie en verlaag de rekening. Teken de volkspetitie!