SP ORGANISEERT DIGITALE BUURTBIJEENKOMST

19 mei 2021

SP ORGANISEERT DIGITALE BUURTBIJEENKOMST

Foto: Mathijs Fiddelaers

Een tijd geleden hield de Weerter afdeling van de SP een buurtenquête in de wijk Fatima. Na de campagne en de verkiezingen is dit weer opgepakt. Zo worden de resultaten besproken met buurtbewoners en wordt er gekeken hoe we samen de schouders eronder kunnen zetten om de buurt te verbeteren.

Tijdens de buurtenquête worden bewoners van een bepaalde wijk of buurt gevraagd naar hun ervaringen in de wijk. Zoals wat hebt u zien veranderen, wat er prettig is in de wijk, maar ook wat er beter kan.  Uit antwoorden blijkt dat in de wijk Fatima de verkeerssituatie verbetert kan worden. Het gaat dan met name om het tegengaan van sluipverkeer, meer parkeerplaatsen en of er iets gedaan kan worden om de snelheid van auto’s te verminderen. Maar ook het onderhoud van het groen in de wijk werd regelmatig genoemd door bewoners.

Yasemin Kaya namens de SP: ‘We gaan met mensen in gesprek om te weten wat er leeft. Niet om dit dan voor hen op te lossen, maar om juist samen met hen te zorgen voor die positieve verandering. Wij kunnen niet voor mensen bepalen wat er beter kan in de wijk, dat kunnen ze zelf veel beter. Op die manier hebben zij weer iets te zeggen over hun buurt.’.

Bewoners hebben een flyer ontvangen waarop staat hoe zij kunnen deelnemen aan de digitale bijeenkomst. Mocht u geen flyer hebben ontvangen, maar wel willen deelnemen? Laat dan uw gegevens achter weert.sp.nl/fatima. De digitale bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 25 mei en start om 19.30 uur.