Digitale bijeenkomst met SP-leden uit Leudal

3 mei 2021

Digitale bijeenkomst met SP-leden uit Leudal

De afdeling van de Weerter SP bestaat naast de gemeente Weert, uit de gemeenten Nederweert, Cranendonck en Leudal. Om te weten wat er in de omliggende gemeenten speelt organiseert de afdeling drie digitale bijeenkomsten. Afgelopen vrijdag vond de eerste bijeenkomst plaats met leden uit de gemeente Leudal

De SP- afdeling Weert heeft sinds een aantal weken er een flink aantal leden bijgekregen. Doordat de afdeling Leudal is opgeheven vallen SP-leden die wonen in de gemeente Leudal tot de afdeling Weert, de leden uit Maasgouw zijn ondergebracht bij de afdeling Roermond. Hierdoor bestaat de afdeling Weert nu uit de gemeenten Weert, Nederweert, Cranendonck (Noord-Brabant) en Leudal.

Mathijs Fiddelaers namens de SP: ‘De basis van onze afdeling ligt natuurlijk in Weert. Inmiddels bestaat de afdeling uit een veel groter gebied, en willen uit elke uithoek van de afdeling weten wat er speelt onder de bevolking.  SP-leden zijn de ogen, oren en handen van de partij. Zij weten wat er leeft in de gemeente waar zij wonen.’ Om ervoor te zorgen dat SP ook zichtbaar is in de omliggende gemeenten worden leden gevraagd zich actief in te zetten voor de partij. ‘Hiervoor zijn afgelopen vrijdag de eerste stappen gezet in Leudal.’ Aldus Fiddelaers.

Door de Corona-maatregelen vinden de bijeenkomsten digitaal plaats. Komende vrijdag wordt gesproken met de leden uit Nederweert. Zij hebben hier persoonlijk allemaal een uitnodiging voor gehad.