RAVOTTERREIN BOSHOVEN GEOPEND

12 september 2020

RAVOTTERREIN BOSHOVEN GEOPEND

Foto: Nelleke Fiddelaers

Na bijna twee jaar lang actie te hebben gevoerd was het tijd voor feest. Vorige week zaterdag is het vernieuwde ravotterrein in de wijk
Boshoven in Weert 'geopend'. Hondenbezitters vierden samen met de SPhet succes van hun actie.

Begin 2019 sloegen hondenbezitters en de SP Weert de handen ineen om het ravotterrein in de wijk Boshoven op te knappen. In april dat jaar overhandigden zij, samen met 100 handtekeningen, de drie eisen: een hekwerk, het egaliseren van de grond en het plegen van onderhoud. Zo'n 17 maanden later werd er in juli 2020 een hek geplaatst waarmee aan de drie eisen is voldaan.

'Als deze mensen niet in actie waren gekomen was er nooit iets veranderd aan het terrein. Dit laat zien dat actievoeren werkt. Zeggenschap over onze buurt moeten we afdwingen door samen de handen ineen te slaan. Dit succes moest natuurlijk gevierd worden.'. Aldus Mathijs Fiddelaers, afdelingsvoorzitter van de Weerter SP.

Om ervoor te zorgen dat deze actie niet vergeten wordt is er een bord
onhuld om te laten zien dat veranderingen niet uit de lucht komen vallen, maar plaatsvinden door samen in actie te komen. Natuurlijk werd het verder gevierd met koffie, gebak en heel veel hondenkoekjes namens de lokale dierenwinkel.

Patricia van Berlo, initiatiefnemer van de actie: 'Het heeft even geduurd,
maar we hebben het voor elkaar. Nu kunnen we onze honden lekker
laten ravotten op het terrein.'