Hondenbezitters voelen zich aan het lijntje gehouden

9 juni 2020

Hondenbezitters voelen zich aan het lijntje gehouden

Foto: Mathijs Fiddelaers

Zondag kwamen de hondenbezitters en de SP bij elkaar op het 'opgeknapte' ravotterrein in de wijk Boshoven. Begin dit jaar gaf de gemeente aan dat het klaar is voor gebruik. Volgens de hondenbezitters is het dat verre van goed.

Het is een tijd geleden dat hondenbezitters en SP'ers elkaar spraken over het ravotterrein. In 2019 kwamen zij samen in actie om te eisen dat de gemeente het terrein in Boshoven op moest knappen. Zij vroegen om een omheining, zodat de honden niet de weg op konden, het egaliseren van de grond, zodat honden daadwerkelijk konden ravotten en vroegen de gemeente om periodiek onderhoud te plegen aan het terrein. Begin dit jaar liet de gemeente weten dat het gras was gezaaid en dat de hondenbezitters het terrein konden gebruiken.

Aan hun eisen is 'voldaan', maar niet op de manier die zij voor ogen hadden. Er staat een omheining waarbij honden alsnog het terrein af kunnen en de weg op kunnen rennen. De grond is geëgaliseerd, maar ligt vol met puin en stenen. En van periodiek onderhoud is niet spraken als het maar een keer per jaar wordt uitgevoerd.

'Hondenbezitters voelen zich aan het lijntje gehouden door de gemeente. Ze hadden een prachtig terrein verwacht, maar in plaats daarvan lijkt het eerder op een braakliggend terrein met een aantal bomen. Zij geven aan amper gebruik te maken van het terrein. Door de grote keien en de greppel die er liggen, is het te gevaarlijk om honden te laten rennen. Als de gemeente hen had gevraagd om mee te denken bij de afwerking was dit niet gebeurd.' Aldus Mathijs Fiddelaers van de Weerter SP afdeling.

Hondenbezitters laten het er niet bij zitten. Zij hebben gemerkt dat als zij de handen ineen slaan, de wijk verandert kan worden. Ze gaan door totdat de gemeente echt naar hen luistert en het niet af doet met half werk.