SP feliciteert buurt Leuken met verplaatsing Swinnen

27 november 2019

SP feliciteert buurt Leuken met verplaatsing Swinnen

Foto: Nico van den Bent

Eerder deze maand werd bekend dat vleesverwerker Swinnen wordt uitgekocht en verplaatst buiten de woonbuurt op Leuken.
Daarmee zal de overlast van ladende en lossende vrachtwagens tot het verleden behoren.

Bij buurtbezoeken van de SP door de jaren heen kwamen we vaak dit probleem tegen.  Met name klachten over stationair draaiende vrachtwagens op onchristelijke tijdstippen kunnen wij ons herinneren.
We hebben geprobeerd beweging in de zaak te krijgen. Ook in de gemeenteraad.
Niet alleen wij hebben aandacht gevraagd maar ook de Wijkraad Leuken, Pierre Sijben van het CDA, Weert Lokaal, maar vooral individuele buurtbewoners en groepen. Dat leverde kleine tijdelijke maatregelen, verboden en bijvoorbeeld boetes op. Maar de structurele oplossing, namelijk verplaatsing, is vaak genoemd en besproken maar werd steeds op de lange baan geschoven.

Wij zijn blij voor de bewoners dat er nu dus eindelijk een einde aan de overlast zal komen. Zo zie je dat jarenlang volhouden voor de goede zaak, samen met anderen, kan leiden tot succes.
Actievoeren helpt!

Wij hebben de bewoners gefeliciteerd met een brief in de bus en hebben ze nog veel woonplezier toegewenst.