Hondenliefhebbers roepen wethouder op het matje

Hondenliefhebbers roepen wethouder op het matje

Foto: WeertdeGekste

Vandaag overhandigden hondenliefhebbers, met
hun honden, samen met de SP ruim honderd handtekeningen aan wethouder Van den Heuvel. Zij hebben de afgelopen weken handtekeningen opgehaald voor verbeteringen op het ravotterrein aan de turborotonde in de wijk Boshoven.

Sinds het aanleggen van het ravotterrein zijn de hondenbezitters ontevreden over het resultaat. De afscheiding houdt geen hond tegen om de randweg op te rennen, de grond is ongelijk waardoor honden hun poten kunnen breken en doordat er geen periodiek onderhoud gepleegd wordt door de gemeente komen honden vast te zitten in de distelstruiken.

Sinds enkele weken zijn hondenbezitters samen met de SP in actie gekomen voor verbeteringen. Ze willen een fatsoenlijke afscheiding, het egaliseren van de grond en periodiek onderhoud op het terrein. Vandaag overhandigden zij ruim honderd handtekeningen aan wethouder Van den Heuvel, en riepen hem op een ludieke manier op het matje. Door bij het begin van het terrein een deurmat neer te leggen met daarop de drie eisen.

Foto: WeertdeGekste

Patricia één van de initiatiefnemers 'We willenhier graag met onze hond lopen, maar op dit moment is het levensgevaarlijk. Niet alleen voor de honden, maar ook voor automobilisten. Niet één van de hondenbezitters durft hier zijn of haar hond los te laten lopen.' Tijdens het gesprek gaf de wethouder aan al een offerte te hebben opgevraagd voor het plaatsen van een hekwerk. Ook gaf hij aan een offerte op te laten vragen voor het egaliseren van de grond. 'We betalen €84,- per jaar aan hondenbelasting. Dan zien we er ook graag iets voor terug voor onze honden.' Aldus Patricia.

Mathijs Fiddelaers van de SP Weert 'Het lijkt erop dat er een goede wil is bij de gemeente. Binnen twee weken horen we meer. Vooralsnog klinkt het positief. Maar mochten we teleurgesteld worden, dan komen we natuurlijk weer bij elkaar met de hondenliefhebbers. De actiebereidheid is groot onder hen.'