Muziek verbindt - project in de zorg

6 maart 2018

Muziek verbindt - project in de zorg

Samen muziek maken maakt je blij en gezond: subsidie voor woonzorgcomplex Hushoven. In Weert start een muziekproject bij zorginstelling Land van Horne. Muziek blijkt goed te zijn voor ouderen, zodat zij zich gezonder voelen, met name demente ouderen.

Ouderen die in de buurt van wozoco Hushoven wonen, gaan samen met dementerenden muziek maken. Goed voor de gezondheid van de ouderen én goed voor de sociale contacten. Onder de vlag van Land van Horne gaan twee vrijwilligers aan het werk, die met deze doelgroep aan de slag gaan. Want op dit moment ontbreekt het bij de reguliere muziekverenigingen aan kennis en vaardigheden om activiteiten voor mensen met dementie te starten. Daarnaast wordt vanuit dit project ook verbinding gezocht met bijvoorbeeld ouderenverenigingen.

Samen muziek maken zorgt voor een goede sfeer in het wozoco en draagt bij aan het welbevinden en het empathisch vermogen. Wethouder Paul Sterk heeft zich in het collega van Burgemeester en Wethouders sterk gemaakt voor het honoreren van een subsidie van 6875 euro voor dit project, dat startte bij een inwoner van Weert.

Een mooi voorbeeld van Voor Elkaar, Voor Weert in de praktijk!