Duizend handtekeningen voor ´Red de zorg´

9 september 2015

Duizend handtekeningen voor ´Red de zorg´

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

De SP en vakbond FNV haalden afgelopen zaterdag op de Weerter weekmarkt maarliefst duizend handtekeningen op voor de actie ‘Red de Zorg’. Met het gezamenlijke initiatief wordt er geprotesteerd tegen de miljardenbezuinigingen op de zorg door het kabinet.

SP commissielid en bestuurslid Nico van den Bent; ‘Het raakt mensen direct en ook indirect via de gemeente. Ook het stadsbestuur moet het doordat in Den Haag de kraan wordt afgeknepen bezuinigen op de zorg. En daar wordt ook de SP als besturende partij op aangekeken. Het is belangrijk om het verhaal goed uit te leggen.’

De sfeer op de Markt vóór het historische Weerter stadhuis was in ieder geval prima. ‘Mensen tekenden massaal, ook Belgen. De samenwerking met de FNV verliep top en smaakte naar meer. De contacten zijn goed aangeknoopt. En ook onze toekomst, de jongeren van ROOD, was van de partij,’ aldus Van den Bent.

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

En een leuke bijkomstigheid was dat de SP maarliefst vier nieuwe leden kon bijschrijven. De acties en de partij worden duidelijk gewaardeerd.

Foto: Nico van den Bent / SP Weert

Aanstaande zaterdag,  12 september, vindt er een grote demonstratie plaats in het kader van ‘Red de Zorg’ in Amsterdam. Ook hier zal de SP Weert haar gezicht laten zien.