SP stelt vragen aan WML: Moesel en Groenewoud zelfde probleem?

10 juli 2015

SP stelt vragen aan WML: Moesel en Groenewoud zelfde probleem?

Foto: Nico van den Bent

Een jaar na de talloze waterleidingbreuken in Groenewoud springen er opnieuw waterleidingen in Weert. De SP maakte eerder dit jaar al een analyse van de problemen en presenteerde die ook aan WML.

Beloftes over het versneld vervangen van waterleidingen in Groenewoud zorgden voor een geruststelling, maar nu er op andere plekken weer leidingen springen blijkt het probleem zoals verwacht groter. In Moesel ging het gisteren mis. Maar er zijn meer wijken in Weert die in dezelfde tijd gebouwd zijn en waar plotseling weer een leiding zou kunnen springen.

De SP heeft inmiddels goede contacten met WML en heeft het probleem opnieuw aangekaart. Springende waterleidingen zijn voorlopig misschien niet te voorkomen maar de SP heeft zich verdiept in het probleem. De partij zal er op toe blijven zien dat de vervanging van oude leidingen zo snel mogelijk gebeurt.

SP fractievoorzitter Jeroen Goubet;´Ze snappen het probleem. En wij zijn er nog steeds voor de mensen die geen water meer hebben. Maar protesteren kunnen we niet alleen. Ik hoop dat mensen die problemen hebben met hun water zich bij ons melden. Er knappen leidingen en we krijgen hele goede tips van mensen die snappen wat eer aan de hand is, Samen kunnen we een vuist maken. We hebben een ingang dus klachten worden zeker gehoord’.