SP organiseert protest bij bezoek staatssecretaris

5 oktober 2014

SP organiseert protest bij bezoek staatssecretaris

Op maandagmorgen 6 oktober organiseren de Limburgse SP-afdelingen waaronder de afdeling Weert een protest vóór goede zorg en tegen bezuinigingen bij een bezoek van staatssecretaris van Rijn in Roermond. Van Rijn maakt een tour door het land om met lokale bestuurders te praten over zijn afbraakbeleid.

De regering heeft besloten flink te bezuinigen op de zorg en een groot deel van de verantwoordelijkheid aan de gemeenten te geven. Door de bezuinigingen zijn grote problemen te verwachten vooral in de jeugdhulp. Midden-Limburg lijkt het te moeten gaan doen met maarliefst 25% minder budget. Weerter wethouder Paul Sterk stuurde hierover eerder al samen met zijn Midden-Limburgse collega’s een brandbrief aan de staatssecretaris.

Van Rijn maakt nu een tour door het land. Hij organiseert op een tiental plaatsen bijeenkomsten om met verantwoordelijke wethouders te praten over de uitvoering van zijn beleid. Morgen komt hij naar Roermond. Paul Sterk zal hier namens de gemeente Weert in gesprek gaan met de staatssecretaris.

De SP afdelingen willen de staatssecretaris daarnaast ‘een hartelijk welkom’ geven en heeft haar leden een oproep gedaan om naar de bijeenkomst te komen. De SP wil de staatssecretaris laten weten dat de mensen niet willen dat honderden verzorgingshuizen gesloten worden, de jeugdzorg een chaos wordt, de thuiszorg te maken krijgt met een enorme bezuiniging en duizenden zorgmedewerkers ontslagen worden! Deelnemers aan de actie verzamelen zich maandagmorgen vanaf 9:30 uur bij het NS-station in Roermond.