Onzekerheid tijdelijke Risse-medewerkers duurt voort

8 juli 2012

Onzekerheid tijdelijke Risse-medewerkers duurt voort

Een meerderheid van VVD CDA WeertLokaal en D66 laat de mensen met tijdelijke contracten bij de Risse nog langer in onzekerheid. Pas na de zomer komt er duidelijkheid over hun werk.

De SP had met de PvdA op 27 juni in de gemeenteraad het voorstel ingediend om, net als bij de Westrom in Roermond, het ontslag van 90 tijdelijke medewerkers per 31-12-2012 ongedaan te maken. Dit omdat in Den Haag in het Kunduz-akkoord is besloten om de subsidie voor de komende jaren te handhaven op het huidige niveau. Hierdoor zijn de bezuinigingen die ten grondslag lagen aan het besluit om tijdelijke Wsw-medewerkers te ontslaan, niet meer van toepassing.

Een meerderheid van de raad wil echter wachten tot na de zomer de begrotingen bekend worden op Prinsjesdag. Totaal onnodig en veel te voorzichtig. De informatie is immers overduidelijk via de VNG (vereniging gemeenten) naar alle gemeenten gegaan. PvdA en SP hebben daarom het voorstel ingetrokken, om te voorkomen dat het zou worden verworpen en de belangen van de Risse-medewerkers schade zou worden gedaan. De onzekerheid duurt hiermee onnodig voort, voor een kwetsbare groep werknemers. Weert is weer het braafste jongetje van de klas. Een schril contrast met de inzet voor de Kazerne.