Het buurten is weer begonnen. Op Moesel. Door ons. In Weert.

20 maart 2012

Het buurten is weer begonnen. Op Moesel. Door ons. In Weert.

Bert voert een 'brievenbusgesprek' met een oudere mevrouw. Ze doet niet open. Op de hoek wacht Maarten terwijl hij nog wat laatste aantekeningen maakt van zijn laatste gesprekje. Ik heb net een mevrouw met drie kinderen een beetje bang gemaakt en weer gerust moeten stellen dat het allemaal wel meevalt. Aan de overkant staat Hennie met een buitenlandse mevrouw te praten. Het buurtwerk van de SP is weer begonnen.

We hebben weer wat data gepland om met of zonder aanleiding de mensen te vragen hoe het gaat in hun buurt. En wat ze van de gemeente vinden. En de SP. Het is een heerlijk avondje. De lente is bijna begonnen, alhoewel het als de zon weg is, het best fris is. Maar gezond.

Dit keer zijn we op Moesel naar aanleiding van een telefoontje over overlast van een bewoner op Moesel. Bij de huis-aan-huis peiling lijkt het mee te vallen. We spreken zo'n 60 a 70 mensen. De mensen zullen later door ons met een briefje worden geïnformeerd over de resultaten. Het lijkt er op dat de gemeente mede door goed werk van de wijkraad het probleem goed heeft opgepakt. Mooi zo.

De volgende keer denk ik gewoon aanbellen met SP-flyers. Er zijn genoeg mensen die positief tegenover de SP staan. Laat ze de daad bij het woord voegen en lid worden.

Paul Lempens