vrijdag 2 maart 19.30 Keenter Hart: avond over de sociale werkvoorzi​ening

23 februari 2012

vrijdag 2 maart 19.30 Keenter Hart: avond over de sociale werkvoorzi​ening

SP´ers samen met WSW´ers in actie in het stadhuisOp vrijdag 2 maart organiseert de SP samen met PvdA, Abvakabo FNV en andere ondersteunende organisaties van het actie-platform Behoud Werk Risse een avond over de sociale werkvoorziening. Onder andere SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut is aanwezig.

Datum/tijd: vrijdag 2 maart 19.30 uur
Locatie: Keenter Hart, St Jozefskerkplein 3
Toegang: gratis voor iedereen

Het betreft een informatie- en debatavond over de wijzigingen in de sociale zekerheid en de bezuinigingen in de sociale werkvoorziening (Wsw).

Tweede Kamerlid Sadet Karabulut en bestuurder José Meijer van ABVAKABO FNV worden geïnterviewd en bezoekers kunnen vragen stellen. Vakbond ABVAKABO FNV geeft een toelichting op de gevolgen voor mensen in de Wsw. Bezoekers kunnen de tentoonstelling 'Bijzondere werknemers' bekijken, die wordt geopend door burgemeester Heijmans van Weert. De avond wordt gepresenteerd door auteur Paul Sterk.

Het actieplatform Behoud Werk Risse bestaat uit medewerkers van de Risse, ABVAKABO, SP, PvdA, GroenLinks en diverse belangenorganisaties. Zij voerden in de afgelopen weken acties tegen het ontslag van medewerkers van de sociale werkplaats in Weert.

Actie-website http://risseinactie.wordpress.com