SP: debat over bezuinigingen Risse

11 januari 2012

SP: debat over bezuinigingen Risse

geraniumsSociale werkvoorziening De Risse gaat fors bezuinigen. Tijdelijke contracten van gehandicapte werknemers worden niet meer verlengd of verleend. Een ingrijpend en ongewenst besluit met gevolgen voor veel kwetsbare mensen die aangewezen zijn op gesubsidieerde arbeid. De SP in Weert heeft een debat aangevraagd over de maatregelen.

De maatregelen zijn een rechtstreeks gevolg van landelijke bezuinigingen van het kabinet Rutte. Woordvoerder Paul Lempens: "Ik verwacht dat de gemeente tegen deze bezuinigingen ingaat en de gevolgen van het beleid in Den Haag duidelijk maakt." De SP wil weten hoeveel mensen het betreft, hoeveel er wordt bezuinigd op ambtenaren
en ingehuurd personeel en wat het college gaat doen om te voorkomen dat mensen in een uitkering terechtkomen. Lempens: "Ik verwacht van het college dat zij een dringend beroep doet op de medewerking van lokale werkgevers om gehandicapte werknemers aan het werk te houden."

De SP heeft een verzoek ingediend voor een debat met de andere partijen en de wethouder over de bezuinigingen.