SP gaat door met ophalen handtekeningen tegen verhoging AOW-leeftijd

29 september 2009

SP gaat door met ophalen handtekeningen tegen verhoging AOW-leeftijd

De SP gaat zaterdag 3 oktober wederom handtekeningen ophalen tegen de voorgenomen verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar. De partij is zaterdag rond het middaguur te vinden in het centrum van Weert. In het uitgelekte SER-advies is sprake van een het voorstel de AOW-leeftijd toch te verhogen. Wie wil mag met 65 met AOW maar zal een lagere uitkering krijgen.

SP-afdelingsvoorzitter Jeroen Goubet: “De verhoging van de AOW-leeftijd is onacceptabel. Bij de invoering van de AOW werd gezegd: 'Oud en arm hoeven nooit meer in één zin gebruikt te worden.' Maar dat gaat wél gebeuren als dit SER-voorstel doorgaat.”

De SP heeft in een week tijd 100.000 handtekeningen opgehaald tegen de verhoging van de AOW-leeftijd. Goubet: “Op zaterdag 19 september hebben we in korte tijd ruim 250 handtekeningen opgehaald. Zaterdag 3 oktober zullen we weer in het centrum van Weert staan om de mening van de mensen te horen en hen te vragen te tekenen tegen de verhoging van de AOW-leeftijd.”

Gisteren werd bekend dat de vakbonden en de werkgevers samen geen alternatief hebben kunnen verzinnen voor de plannen van het kabinet. Maar de strijd is daarmee nog niet gestreden, want de Tweede Kamer kan de plannen van het kabinet nog altijd tegenhouden.

“Op straat merken wij dat het enorm leeft onder de mensen. Velen vinden dat er niet getornd moet worden aan de AOW-leeftijd. Dit blijkt ook keer op keer uit de opiniepeilingen.”, aldus Goubet. “De actie van de SP gaat dus op volle kracht door.”

Handtekeningenactie ’65 blijft 65’ succes
Bericht op de landelijke website van de SP: Kabinet moet aow-leeftijd nú met rust laten