Sadet Karabulut en Paul Lempens brengen werkbezoek aan afdeling sociale zaken gemeente

8 juni 2007

Voorjaarsnota 2007Vandaag brachten SP Tweede Kamerleden Sadet Karabulut (Wet Werk en Bijstand, schuldhulpverlening, armoede, inkomensbeleid) en Paul Lempens (sociale werkvoorziening, reïntegratie en flexwerk) samen met hun fractiemedewerker Janny Udo een bezoek aan de afdeling Sociale Zaken van de gemeente Weert.

Dit werkbezoek past in de wekelijkse bezoeken van de SP-kamerleden aan instellingen, bedrijven, organisaties en mensen. Zo weten de kamerleden wat er leeft in het land. De gemeente Weert scoort hoog in de waardering voor haar sociale beleid. Na bezoeken aan grotere gemeenten als Groningen en Amsterdam, en kleinere gemeenten als Pekela, is nu de middelgrote gemeente Weert aan de beurt.

Tijdens het bezoek werd er niet alleen met bestuurders gesproken, maar nadrukkelijk met de mensen die direct met cliënten werken. Ook spraken de kamerleden met enkele deelnemers aan het groenproject, waarbij werkervaring werd opgedaan met als doel uitstroom naar regulier werk. Een hele andere, meer positieve aanpak, dan de meeste ‘Work First’ projecten in het land.

De kamerleden kunnen met de ervaringen in Weert in Den Haag nog beter hun werk doen.