Programma festival SPektakel bekend

30 mei 2007

Programma festival SPektakel bekend

SPektakelOp zondag 10 juni organiseren de jongeren van de SP, ROOD, voor de tweede keer het gratis festival SPektakel in Weert. Een gevarieerd programma met bands, standjes, kunst en cultuur, en veel gezelligheid zal worden opgezet in muziekcentrum de Bosuil.

Onlangs werd het voorlopige programma van het festival bekend. Het programma is breed opgezet met voor ieder wat wils. Ondermeer dit programma is vinden op de website van SPektakel: www.rood.weert.sp.nl/spektakel.

Als rode draad door het evenement lopen de optredens van de populaire regio-bands: Statement (reggae), Roos en Merijn (pop/jazz), These Seats are Taken (new wave), Red Zone Cuba (garage/rock ’n roll) The Feromones (synth-rock) en als afsluiter The Skarabeez (ska).

Niet alleen de bands zijn gevarieerd, maar ook de overige optredens. Er worden gedichten voorgedragen, er zijn interviews en er is dans. Tweede Kamerlid Jasper van Dijk wordt geïnterviewd over cultuur.

Jonge kunstenaars krijgen de kans te exposeren op de bovenverdieping van Muziekcentrum De Bosuil in Weert, waar dit festival plaats gaat vinden. Er zal een foto-expositie en een schilderijenexpositie te zien zijn. De jongeren krijgen ook de gelegenheid hun kunst te verkopen. Daarnaast zijn er nog een aantal informatiestands zoals van Amnesty International en Mileufederatie.

Het belooft wederom een spetterend, uniek festival te worden waar veel te doen en te zien is en ook nog gratis toegankelijk voor iedereen. Echt SPektakel in Weert!

SPektakel

de website van het festival