SP Weert en SP Nederweert lanceren vernieuwde hulpdienst

20 januari 2007

SP Weert en SP Nederweert lanceren vernieuwde hulpdienst

HulpdienstVandaag is het startsein gegeven voor de vernieuwde SP Hulpdienst. De SP afdeling Weert en SP afdeling Nederweert hebben gezamenlijk met een team van ‘deskundigen’ een hulpdienst voor beide afdelingen opgezet. De SP krijgt vaak te maken met vragen en klachten vanuit de samenleving en geeft van oudsher hulp en advies aan individuele burgers. SP Hulpdiensten bieden in de eerste plaats ‘een helpende hand’.

De service van plaatselijke SP afdelingen wordt op geheel vrijwillige basis georganiseerd en uitgevoerd. De landelijke partij biedt ondersteuning in de vorm van scholing. Daarnaast kunnen hulpdienstmedewerkers altijd een beroep doen op deskundigen binnen de SP (o.a. ondersteuning vanuit de Tweede Kamerfractie).

SP leden, maar ook niet-leden, kunnen bij de SP Hulpdienst terecht met vragen over lonen, uitkeringen, huren, consumentenzaken en sociale wetgeving.

De medewerkers van de SP Hulpdienst zullen gestelde vragen in eerste instantie zelf proberen te beantwoorden. Lukt dat niet, dan wordt gericht doorverwezen naar de juiste instantie. Is er sprake van structurele problemen dan kan de SP Hulpdienst ervoor zorgen dat deze op de politieke agenda komen. Uiteraard alleen met instemming van betrokkenen.

Door het inspreken van naam en telefoonnummer wordt de hulpdienst geactiveerd en wordt er zo spoedig mogelijk teruggebeld. De SP Hulpdienst is ook bereikbaar via de websites van SP Weert en Nederweert.