Hart onder de riem voor actievoerende werknemers NedCar

21 april 2006

Hart onder de riem voor actievoerende werknemers NedCar

De Tweede-Kamerfractie van de SP, de Provinciale-Statenfractie van de SP in Limburg en alle SP-afdelingen in die provincie hebben een steunbetuiging overhandigd aan de stakende werknemers van autofabrikant NedCar in Born.

NedCar-werknemers demonstreerden eerder voor meer inspanningen van de regering

NedCar-werknemers demonstreerden eerder in Den Haag voor meer inspanningen van de regering

Vandaag is bij NedCar de eerste 24-uursstaking begonnen om NedCar, Mitsubishi en de regering duidelijk te maken dat het de werknemers menens is, dat het anders moet en dat het anders kan. De offers die NedCar en Mitsubishi van de werknemers vragen om het commerciële debacle van de Smart Forfour te compenseren zijn onrechtvaardig en onacceptabel.

In de verklaring van de SP staat onder meer: “Jullie hebben lang genoeg meer dan voldoende geduld en loyaliteit getoond. De grens van inboeten, offers brengen, toegeven en instemmen is bereikt. Genoeg is genoeg. Jullie strijd om werk en een eerlijke beloning maakt actie noodzakelijk.”

De SP roept de werknemers op om vol te houden totdat ze van NedCar, Mitsubishi en Balkenende een lonend antwoord krijgen.

Het bericht op www.sp.nl