Bij het overlijden van Florence Gerth van Wijk

11 februari 2006

Bij het overlijden van Florence Gerth van Wijk

Vandaag bereikte ons het bericht dat Florence Gerth van Wijk (’Floor’) is overleden. Florence was een van de drijvende krachten achter het comité ‘De Risse Sociaal’, voor medewerkers van de sociale werkvoorziening in Weert. Zij is 71 jaar geworden en donderdag overleden in haar slaap. De SP en het Comité 'De Risse Sociaal' wensen haar familie en vrienden sterkte met dit verlies.

Florence Gerth van Wijk heeft bijna 20 jaar bij 'De Risse' gewerkt. Zij is achttien jaar lid geweest van het OVO (Orgaan voor Overleg, de voorloper van de ondernemingsraad). Tevens was zij sociaal raadsvrouwe. Sinds haar vertrek wegens pensionering bij De Risse werd er nog heel vaak door vroegere collega’s een beroep op haar gedaan. Zij was er altijd voor hen.

SP-raadslid Paul Lempens: "Haar niet-aflatende doorzettingsvermogen en haar verontwaardiging over onrecht dat deze groep werknemers overkwam heeft mij en velen geïnspireerd en gesteund. Als Floor zei dat het goed zat, dan zat het ook goed. Als Floor zei dat het niet goed was, dan zat het ook echt niet goed. Ook zij zag het allemaal wel eens niet meer goedkomen. Maar haar liefde voor de mens gaf haar weer kracht om door te gaan met de strijd voor betere werkomstandigheden bij het bedrijf."

"We zullen in haar gedachtenis doorgaan met de strijd voor een sociale De Risse. Zodat de mensen daar krijgen waar ze recht op hebben: een menswaardige behandeling en een mooie plaats in onze samenleving. We zullen haar daarbij missen."