Kerstavond voor iedereen (ingezonden bericht)

6 december 2005

Kerstavond voor iedereen (ingezonden bericht)

Voor IedereenVoor mensen die met de feestdagen alleen thuiszitten en zich rondom die dagen eenzaam voelen organiseert de werkgroep 'Voor Iedereen' weer een 'Kerstavond voor Iedereen'. Ook mensen die niet bij deze groep horen zijn van harte welkom om een leuke avond te hebben, met een hapje en een drankje. De SP afdeling in Weert heeft de activiteit van de werkgroep die in 2002 startte, steeds gepromoot. Dit jaar is er ook weer een actie gestart om overbodige kerstpakketten in te zamelen.

(tekst overgenomen van http://www.jaapdevos.nl/vooriedereen)

VOOR WIE IS DE KERSTAVOND?
De kerstavond wordt voornamelijk georganiseerd voor mensen die met de feestdagen alleen thuiszitten, en zich rondom die dagen eenzaam voelen. Helaas zijn dit er erg veel, en bereiken ook wij maar een gedeelte van deze mensen. Wij kunnen het ons goed voorstellen dat het lastig is om de stap te zetten de kerstavond te bezoeken.
Daarom willen we ook benadrukken dat onze werkgroep 'Voor iedereen' heet, en dat dus ook mensen die niet bij deze groep horen, maar toch een leuke avond willen, welkom zijn om wat te komen eten of drinken.

HOE WORDT DEZE DOELGROEP BEREIKT?
Onze doelgroep bereiken we door het her en der verspreiden van flyers en postertjes.
Ook via de thuiszorg worden cliënten hiervan gewezen op de mogelijkheid de avond te bezoeken. Eventueel worden mensen door de thuiszorgers over de drempel heengeholpen om zich aan te melden.

TAXI-DIENST
Op de kerstavond is er een taxi-dienst beschikbaar. Mensen die oud of slecht ter been zijn kunnen kosteloos worden gebracht en gehaald. Dit halen en brengen gebeurt door een van de werkgroepleden en/of een van de ouders van de werkgroepleden.

KERSTPAKKETTEN

Dit onderdeel van 'Voor iedereen', is gebaseerd op de gedachte dat veel nederlanders rond de kerst van hun baas een mooi kerstpakket krijgen, terwijl ze dit eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Wél leven er in Nederland meer mensen in armoede dan u zult verwachten...

VOOR WIE IS DE KERSTPAKKETTENACTIE?
De kerstpakkettenactie is bedoeld voor mensen die in een sociaal isolement zitten, en wel een lichtpuntje kunnen gebruiken, maar voornamelijk richten we ons met dit onderdeel op de mensen die het financieel moeilijk hebben.

HOE WORDT DEZE DOELGROEP BEREIKT?
Onze doelgroep bereiken we door contact met instanties. Deze houden voor ons in de gaten wie dit gebaar kunnen gebruiken.
Nadat ze toestemming hebben gevraagd de adresgegevens door te geven aan ons, zorgen wij voor de rest.

Heeft u algemene vragen, of vragen over het aanmelden of de taxi-dienst? Kijk dan op onze contact-pagina voor onze contactgegevens!

Website werkgroep 'Voor Iedereen'
Contact: 0495-785115 / vooriedereen@jaapdevos.nl