SP: NU problemen bij de Risse oplossen

8 juni 2004

SP: NU problemen bij de Risse oplossen

Dagblad De Limburger publiceerde vanmorgen een verhaal over sexueel misbruik door een leidinggevende bij de Risse. Dit verhaal over sexueel misbruik is door meerdere mensen bevestigd. Inmiddels is door diverse fractievoorzitters een verzoek gedaan voor een besloten vergadering om informatie te krijgen over deze zaak. Vanavond om half tien zal deze vergadering plaatsvinden.

Ook in recente gesprekken van een groep Risse-medewerkers met politieke partijen is deze kwestie, langs andere misstanden bij de sociale werkvoorziening, aan de orde gesteld.

Paul Lempens, raadslid voor de SP en vanuit zijn partij al jaren betrokken bij de sociale werkvoorziening: "Van dit hele gebeuren krijgen wij een heel naar gevoel. Al zo lang krijgt de SP veel verhalen te horen over zaken die niet kloppen bij de Risse. Dit verhaal is een extreem voorbeeld van hoe het mis kan gaan als leidinggevenden en bestuurders elkaar de hand boven het hoofd houden. Al jarenlang krijgt men de problemen binnen De Risse niet opgelost en lopen bestuurders van hun verantwoordelijkheid weg. Het is nu tijd om die problemen structureel aan te pakken. De politiek moet NU zijn verantwoordelijkheid nemen en opkomen voor de mensen die bij de Risse werken."