Huurders Leuken protesteren tegen uitblijven onderhoud aan woningen BALANS

1 juli 2003

Huurders Leuken protesteren tegen uitblijven onderhoud aan woningen BALANS

Na jarenlang vragen en verzoeken bij de Bouwvereniging Weert en verhuurder BALANS (thans gefuseerd tot 'Wonen Weert') zijn de huurders op de Achterstestraat, Friezenstraat, Keltenstraat en Romeinenstraat in de Weerter wijk Leuken het wachten op noodzakelijk onderhoud zat. Ondersteund door de SP en de huurdersbelangenvereniging is men een eigen onderzoek gestart naar de klachten.

Bij de huurwoningen op Leuken is sprake van achterstallig onderhoud. Met name het houtwerk is door een uitblijvende verfbeurt in slechte staat. De bewoners willen daarom dat BALANS de jaarlijkse huurverhoging niet laat doorgaan, totdat de klachten zijn verholpen.

Aanleiding voor de actie is het uitblijven van een antwoord op een brief die begin mei door de bewoners hierover gezamenlijk is verstuurd naar verhuurder BALANS. Tot op heden hebben zij geen antwoord gekregen op deze brief. Volgens de bewoners is er al dertien jaar geen onderhoud meer gepleegd in de wijk.

De wijkraad is op de hoogte gebracht van de actie.