Reactie op berichtgeving royement kritische leden Bouw vereniging Weert.

27 mei 2003

Reactie op berichtgeving royement kritische leden Bouw vereniging Weert.

Zo gaat BALANS dus om met democratie. Mensen die je niet welgevallig zijn zet je gewoon uit de vereniging. Leden die vragen stellen over de fusie worden geroyeerd.

Hoe halen ze het in hun hoofd? Dat belooft wat voor de omgang met huurders als de Bouwvereniging Weert eenmaal een stichting is geworden!

De vragen van de leden zijn geheel op zijn plaats. Wat is de meerwaarde voor de Weerter huurders? De genoemde kostenbesparing door fusie weegt waarschijnlijk niet op tegen de kosten van de reorganisatie en de ongetwijfeld hogere salarissen voor bestuurders. Die zullen moeten worden opgebracht door de huurders en niemand anders, maakt u zich daarover geen illusie.

Sinds de Bouwvereniging Weert samenwerkt met andere verhuurders onder de naam BALANS is het er niet beter op geworden voor haar klanten in Weert. Huurders op Fatima en de Schuttebeemd die klagen over achterstallig onderhoud wordt verteld dat er geen geld is. Ook niet voor Keent. Terwijl er wel een miljoenenlening wordt verstrekt aan partner WBL in Zuid-Limburg. Dat is niet uit te leggen. Laat BALANS eerst zijn zaakjes in Weert eens gaan regelen, en de megafusie niet koste wat kost doordrukken.

Ons lijkt de weergave van de stemverhouding op de ledenvergadering en de precieze motivatie van de kritische leden niet onvermeldenswaardig. Een verhaal heeft altijd twee kanten.