SP aan gemeenteraad: zeg vertrouwen in Majoor op

28 juni 2001

SP aan gemeenteraad: zeg vertrouwen in Majoor op

De SP vindt dat de gemeenteraad het vertrouwen in Majoor moet opzeggen. De burgemeester heeft zich niet gehouden aan de afspraak dat hij zich volwaardig in Weert zou vestigen. In Weert verwachten de burgers een burgemeester die onder de mensen is en niet een afstandelijke 'manager'. De oproep van de SP werd zeer gewaardeerd ('er gebeurt eindelijk eens wat') maar uiteindelijk liet de coalitie de PvdA-burgemeester niet vallen. Een motie van 'treurnis' was het enige dat overbleef. Andermaal veel flinke woorden maar geen daden.

Weert, donderdag 28 juni 2001

Oproep aan de gemeenteraad van Weert

Om het vertrouwen van de Weerter burgers in de politiek niet opnieuw teleur te stellen, doet de gemeenteraad er goed aan zich vanavond unaniem te scharen achter de motie van wantrouwen die door de oppositiepartijen wordt ingediend. Er moet een eind komen aan de soap rond en van burgemeester Majoor. De bevolking heeft er genoeg van niet serieus te worden genomen door de eerste burger van haar stad.

Wanneer een werknemer in een bedrijf niet voldoet aan wat zijn werkgever van hem verlangt, wordt hem oneervol ontslag, zónder gouden handdruk, verleend. Gemeentebestuur, neem dus uw verantwoordelijkheid. Majoor heeft zijn kans gehad. Gelijke monniken, gelijke kappen. Geen uitzonderingen voor burgemeesters.

Marc Haex, voorzitter
Paul Lempens, politiek secretaris