Riya Geboers bij Irak-demonstratie in Den Haag

23 augustus 2015

Riya Geboers bij Irak-demonstratie in Den Haag

Foto: Riya Geboers / SP Weert

Weerter SP raadslid Riya Geboers protesteerde gisteren samen met tientallen anderen bij de Irakese ambassade in Den Haag.  De demonstranten protesteren tegen corruptie en vóór vrijheid, democratie en goede voorzieningen in Irak.

Foto: Riya Geboers / SP Weert

Geboers; ’de demonstratie in Den Haag zal in navolging van Europese steden als Londen, Malmö  en Stockholm de komende tijd wekelijks plaatsvinden. Ook in diverse grote Irakese steden zoals Bagdad wordt er gedemonstreerd door wel een kwart miljoen mensen.’

Ze is verbaasd over het gebrek aan belangstelling voor deze demonstraties in de media. ‘Weet je wat zo raar is? de demonstraties worden praktisch genegeerd door de pers in binnen en buitenland. Er stond tot nu toe een enkel artikel in The Guardian en De Morgen. Waarom geen aandacht? Welke belangen? De demonstranten zijn progressieve veelal non-religieuze democraten.’

Riya Geboers bezocht Irak zelf meerdere malen. Haar partner Faisal Nasser is ook SP’er en actief binnen diverse progressieve Irakese organisaties waaronder Tammuz dat opkomt voor sociale ontwikkeling in Irak. Hij pendelt op en neer tussen Nederland en zijn geboorteland. Via Nasser worden er warme banden onderhouden tussen Tammuz en de SP. Solidariteit kent geen grenzen!