Nieuws, mei 2018

31 mei 2018

Wethouder: voorzieningen Blauwe Meertje volgende week in orde en openingstijden ruimer

Foto: Nicole Goubet - Peeters / SP Weert

Woensdagavond stelde de SP vragen over ontbrekende voorzieningen bij het dagstrand van het Blauwe Meertje. De zwemplek gaat volgende week vrijdag weer open maar de SP wees erop dat nog niet alle beloofde voorzieningen zoals speeltoestellen, toiletten en een verkooppunt voor de horeca klaar zijn. Volgens wethouder van Eersel zal dat volgende week wel zo zijn.

25 mei 2018

Wethouder Sterk opent nieuwe ambulancepost

Foto: Sjoerd van Hoof / www.weertdegekste.nl

Vandaag werd bij de kruising van de Ringbaan Noord en  - Oost de nieuwe ambulancepost voor de regio geopend. Centraal gelegen, aan de grote weg, en niet langer achter de slagbomen van industrieterrein Kampershoek.

25 mei 2018

Vijf partijen ondertekenen akkoord

Foto: Sjoerd van Hoof / www.weertdegekste.nl

De vijf partijen die meeschreven aan een nieuw bestuursakkoord voor de gemeente Weert, SP, Weert Lokaal, D66, CDA en VVD ondertekenden het stuk gisterenavond in het stadhuis. Even daarvoor was het stuk aan de pers en belangstellenden gepresenteerd. De vorming van een nieuw gemeentebestuur is daarmee bijna afgerond.

24 mei 2018

SP-leden unaniem akkoord met programma 2018-2022

Foto: Ibrahim Doslu

Afgelopen dinsdagavond hadden de leden van de SP in Weert de primeur om het Weerter programma voor de bestuursperiode 2018-2022 inhoudelijk te bespreken. Nadat alle onduidelijkheden waren weggenomen stemden alle aanwezigen voor het programma. Dit betekent ook dat SP Weert de komende vier jaar weer in het College van B&W plaats zal nemen.

22 mei 2018

SP-kamerlid Jasper van Dijk stelt vragen over problemen AZC

Foto: SP

SP Tweede Kamerlid Jasper van Dijk heeft aan de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid schriftelijke vragen gesteld over de problemen bij het asielzoekerscentrum (AZC) aan de Kazernelaan.

18 mei 2018

Stalbranden

De afgelopen twee weken zijn er stalbranden geweest in Ospel en in Heythuysen.  In Ospel zijn 23.000 kippen en in Heythuysen zijn 11.000 kippen in deze branden omgekomen.