Nieuws, november 2010

29 november 2010

Limburgse SP presenteert verkiezingsprogramma: Nieuwe Kracht!

De Limburgse SP heeft haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het programma heet ‘Nieuwe kracht!’. De partij vindt het hoog tijd voor een frisse wind door het provinciehuis. “De SP gaat de strijd aan tegen de arrogantie van de macht. Het is tijd voor de SP in het provinciebestuur.” Aldus SP lijsttrekker Thijs Coppus.

28 november 2010

Protestmanifestatie Wsw in Den Bosch groot succes, Weert draagt steentje bij

Weerter SP'ers bij de protestmanifestatie in Den BoschEen stuk of tien Weertenaren, SP-ers en Risse-werknemers, manifesteerden zich zaterdag in Den Bosch tegen de bezuinigingen op onder andere de sociale werkvoorziening. SP-lid en Wsw-er Ronny Vermeulen werd op het podium geïnterviewd.

25 november 2010

SP schrijft boze brief aan gemeente over sloop gymzaal Fatima

Gymzaal 'Molenveld' achter de kerk en de school in FatimaEerder deze maand bleek dat de gemeente opnieuw van plan is om de gymzaal in Fatima te slopen. De SP is het daar niet mee eens, en de wijkbewoners ook niet. Vorig jaar nog werden er 238 handtekeningen aangeboden vóór behoud van de gymzaal. In een pittige brief aan het college probeert de SP te achterhalen waarom men voor sloop kiest en of men de alternatieven van de SP en de wijkbewoners serieus wil bekijken.

23 november 2010

SP vrijwilligers verspreiden lokale jaarkrant

Deze maand verspreidt de SP afdeling Weert haar jaarlijkse informatiekrant. Deze keer een interview met SP-raadslid Jan Tak, dat vorige week al op deze website verscheen, en artikelen over wat de SP deed en bereikte samen met en voor de mensen in de afgelopen tijd.

20 november 2010

Bloemenbuurt wil onderhoud kolken en drainage

Water inne straotHet comité wateroverlast Bloemenbuurt heeft volgende week een overleg met de gemeente over de problemen met water op Boshoven. Dan zullen de klachten die binnen zijn gekomen naar aanleiding van de hevige regenval afgelopen weekend worden besproken.

20 november 2010

SP haalt handtekeningen op tegen bezuinigingen Wsw

Zaterdag heeft een ploegje SP-leden op de Weerter binnenstad handtekeningen opgehaald voor de petitie 'Armoede werkt niet', over onder andere de bezuinigingen op de Wsw, Wajong en bijstand. In korte tijd werden een stuk of 100 handtekeningen verzameld.